dinsdag 20 augustus 2013

Het zit er op

Er is helaas geen tijd om naast Guernsey nog andere kanaaleilanden aan te doen, want de wind staat gunstig. Dat moeten we benutten. Wout wil graag via BelgiĆ« terug en niet via Engeland. Hij verheugt zich erop Nederlands te kunnen spreken. We zeilen een groot deel van de tocht met 7,5 knoop door het water  en varen in een stuk door naar BelgiĆ«, Nieuwpoort 240 mijl. Door wind en 2 getijden mee en 1 tegen doen we dit in slechts 2 nachten en 1 dag. We bezoeken de kinderboerderij en de vlindertuin en huren fietsen. De tweede dag fietsen we een ingekort rondje en leveren we ze snel in, want ook nu staat de wind en stroming mee en kunnen we op ons gemakje naar Zeeland zeilen. Daar aangekomen gaan we door de Roompotsluizen, en leggen vast aan de eerste de beste steiger. WEER IN NEDERLAND!! Om 6 uur varen we verder richting Burgsluis en daarna Grevelingen. We zien opa en oma Warmond weer en genieten nog een paar dagen van het krabben vangen, fietsen en de strandjes in Zeeland. Binnendoor via de staande mast route varen we naar huis. Het zit erop. Woensdag 14 augustus leggen we aan in Warmond. Bart en ik hebben nog tot 1 september voordat het werk weer begint en we keren de boot binnenstebuiten. De jongens gaan al naar school en Uk. Jammer dat het voorbij is.  Wat hebben we het fantastisch gehad. In de 6 maanden hebben we circa 4.000 mijl afgelegd, heel mooie plaatsen, ankerbaaitjes en eilanden gezien aan de Middellandse zee, Atlantische Oceaan en het Franse binnenland. En het is ons ook nog gelukt om op tijd de Momo terug naar de thuishaven te brengen. Zo’n lange trip zit er voorlopig voor ons niet meer in. Maar wat hebben we mooie herinneringen, foto’s en verhalen. En vooral wat hebben we genoten...

1. Ach wat jammer dat het over is maar je hebt wel een enorm mooie herinnering.
    Wanneer spreken we weer eens af?